Η 10η Οκτωβρίου έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας με σκοπό την ευαισθητοποίηση της κοινωνίας επί σχετικών θεμάτων. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, η ψυχική υγεία ορίζεται ως μία κατάσταση ευεξίας κατά την οποία το άτομο συνειδητοποιεί τις ικανότητές του, μπορεί να αντιμετωπίσει τις πιέσεις της ζωής και να συνεισφέρει στην κοινωνία. Το σχολείο διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην προάσπιση, βελτίωση και προαγωγή της ψυχικής υγείας και ευεξίας των παιδιών και των εφήβων. Έχει διαπιστωθεί ότι η συστηματική υλοποίηση προγραμμάτων και δράσεων που στοχεύουν στην προαγωγή της ψυχικής υγείας και ευεξίας και εμπλέκουν όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας έχει πολύπλευρα οφέλη, όπως: (α) θετική επίδραση στη σχολική επίδοση, (β) ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας, (γ) καλλιέργεια γνωστικών, κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων αναγκαίων για την αντιμετώπιση των προκλήσεων του παρόντος και του μέλλοντος και (δ) μείωση των πιθανοτήτων εμφάνισης μελλοντικών προβλημάτων και συμπεριφορών υψηλού κινδύνου.
Το Νηπιαγωγείο μας (και τα 2 τμήματα) κατά το χρονικό διάστημα από την Πέμπτη 10 Οκτωβρίου έως την Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2024, υλοποίησε δράσεις προαγωγής της κοινωνικής και συναισθηματικής ευεξίας των παιδιών και ευαισθητοποίησης των μελών της σχολικής μας κοινότητας για τη σημασία της ψυχικής υγείας. Για να είμαστε όλοι καλά πρέπει να εκφράζουμε τα συναισθήματά μας ώστε το άγχος και η ανησυχία να φεύγει μακριά!!
ακούσαμε το παραμύθι “Το Νησί των Συναισθημάτων” του Μάνου Χατζιδάκι
αναγνωρίσαμε τα ευχάριστα και τα δυσάρεστα συναισθήματά μας και πώς μπορούμε να τα διαχειριστούμε με τρόπο που να μας βοηθάει να είμαστε όλοι χαρούμενοι και ασφαλείς και δημιουργήσαμε τις δικές μας μάσκες της χαράς και της λύπης με τις οποίες μοιραστήκαμε με τους φίλους μας αυτά που μας κάνουν να χαιρόμαστε και να λυπόμαστε.


παίξαμε παιχνίδια αναγνώρισης συναισθημάτων https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/10756 και https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3514 και μίμησης συναισθημάτων https://wheelofnames.com/y5f-h3t

και παιχνίδια μνήμης https://wordwall.net/el/resource/11106727/%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B1%CE%B9%CF%83%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1

αντιστοιχίσαμε τη χαρά, τη λύπη, το φόβο, το θυμό με διάφορους πίνακες ζωγραφικής


και παίξαμε τις “μουσικές καρέκλες των συναισθημάτων” εκφράζοντας αυτά που μας κάνουν να χαιρόμαστε, να λυπόμαστε, να φοβόμαστε, να θυμώνουμε.

συνεργαστήκαμε και μοιράσαμε τη χαρά ο ένας στον άλλον στον κύκλο της αγάπης όπου είμαστε όλοι ισότιμοι, ίδιοι και διαφορετικοί αλλά μοναδικοί και ξεχωριστοί!!

χορέψαμε τα “μουσικά αγάλματα των συναισθημάτων και εκφραστήκαμε χορεύοντας

ακούσαμε το παραμύθι “Ας πούμε αυτή τη λέξη” της Μαρίας Κουτσανοπούλου
και κατασκευάσαμε τους δικούς μας χαρούμενους παπαγάλους με τις ευγενικές λέξεις που όταν τις λέμε και τις ακούμε νιώθουμε χαρούμενοι!! σ’ αγαπώ, καλημέρα, συγγνώμη, μπορώ, ευχαριστώ, παρακαλώ, χαμογέλα!!


συμφωνήσαμε λοιπόν πως “με μια ανάσα βαθιά, διώχνουμε την ανησυχία μακριά”!!
